duikclub ldl

Het ontstaan van onze club heeft voor een stuk te maken met de bouw van het zwembad in Lummen.

In september 1972 kreeg Lummenaar Hugo Aerts de vraag van de gemeente om een duikclub op te richten.

Lummen had net een nieuw zwembad en de gemeente wilde dit op meerdere sportieve vlakken invullen.  Hugo was reeds duiker bij een Hasseltse club. Met de nodige steun uit Hasselt kon LDL snel  op eigen benen staan.

Onze club is aangesloten bij Vlaamse duikfederatie Nelos. Via hen maken we deel uit van de wereldorganisatie CMAS. Het ledenaantal schommelt momenteel rond de 80. In onze club leggen we de nadruk op de groep. Maar mocht je op zoek zijn naar een persoonlijke opleiding voor die leuke vakantie die je plant. Je bent even welkom.

.